dijous, 2 de gener del 2014

Xips



Fa una mica més d’un any, vaig haver de canviat de cotxe. El meu Fiat tenia una pila d’anys i km, i mantenir-lo començava a ser un problema. Donat que calés en tinc pocs, vaig optar per un Renaul de segona mà súperxulo .



Bé doncs, resulta que la criatura és una versió “pija” de la cosa, i té tota mena de xips repartits per a tot arreu que fan tota mena de coses: encén els llums automàticament, mesura la pressió dels pneumàtics, t’avisa de les avaries, rondina si et deixes res encès i no sé quantes coses més. Tanta tecno-birgeria, la veritat, mareja una mica. 



Ara fa poc no em parava de donar la vara amb que havia de revisar la pressió de les rodes davanteres, degudament assenyalat en l’esquema del tablier de comandaments. La vaig revisar tres o quatre cops, i estava correcta. Total, que acabes passant dels punyeters missatges. Després avisa que revisis el nivell de l’oli. Resultat, el xip, o xips, dels nassos s’han constipat amb fred manresà i a la conclusió que arribes és que desvariegen. Fins que salta l’alarma de “Pinchazo, cambiar rueda”. Clar, com que no para de sortir, et puja la mosca al nas i vas a fer un altre cop d’ull. Reviso totes quatre rodes i resulta que les que tenien malament la pressió, eren les del darrera i penses “i a aquests (xips) que els passa, que dormen?”. En fi ja posats, decideixes netejar el cotxe: Aspiradora, dutxa, i drapet per treure la pols dels racons. 



Ostres, però si el cotxe és xulo i tot!



Engegues per marxar cap a casa i a la pantalleta del tablier diu “ningún mensaje guardado”. Ni punxades, ni rodes desinflades, ni problemes amb els llums, ni amb l’oli... I comences a sospitar. Tot plegat, vols dir que aquest cotxe, llest com és, no m’estava dient a la seva manera que el que volia era que el rentés? Perquè clar, qui el va programar no va incloure cap missatge de “el coche da pena, lávalo!”. 

Llavors m'ha donat per pensar en la intel·ligència artificial. I si el processador del cotxe està fins el gorro d'un amo que no el renta suficientment? I si és així, com sabia que anava brut? Hi ha algun sistema que em vigila o controla els cops que el rento a l'any? És ben bé que això de la tecnologia, de vegades, fa por.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada